Вплив дистанційного навчання на показники гостроти зору школярів
DOI:
https://doi.org/10.29038/2617-4723-2022-2-13Ключові слова:
дистанційне навчання, гострота зору, школяріАнотація
Мета дослідження полягала у вивченні впливу дистанційного навчання на показники гостроти зору (VIS) школярів. Контингент обстежуваних становив 120 осіб, котрих розділяли на групи (по 40 осіб) молодшого, середнього та старшого шкільного віку; в межах вікових груп виділяли підгрупи за статтю (по 20 осіб). Визначення показників VIS проводили упродовж І семестру 2022-2023 н.р., порівнюючи з показниками аналогічних обстежень школярів 10-річної давності. Згідно результатів дослідження встановлено підвищення частки осіб зі зниженими показниками VIS (хлопці – від 20 % (7-8 років) до 45 % (16-17 років); дівчата – від 25 % до 50 % відповідно. Вищою часткою з підвищеними показниками VIS характеризувалися підлітки (хлопці – 20 %, дівчата – 10 %). Дівчата більшою мірою характеризувалися достовірним зниженням VIS в умовах впливу дистанційного навчання.
Посилання
Deiner M.S., Damato B.E. Implementing and monitoring at home reality oculo-kinetic perimetry during COVID-19. Ophthalmology. 2020. 127 (9). 1258
Andrusenko N. Dystantsiine navchannia v Ukraini [Distance learning in Ukraine]. Dystantsiine navchannia yak suchasna osvitnia tekhnolohiia: materialy mizhvuzivskoho vebi_naru (m. Vinnytsia, 31 bereznia 2017 roku) / vidp. red. L. Lishchynska. Vinnytsia : VTEI KNTEU. 2017. S. 7-9. (in Ukrainian)
Bielkov T.O., Malakhova Zh.V., Yakushevskyi V.O., Losik V.H. Teoretychni aspekty dystantsiinoho navchannia z dystsypliny "Fizychne vykhovannia" [Theoretical aspects of distance learning in the discipline "Physical education"]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkola. 2021 r., № 75, T. 1. S. 55. (in Ukrainian)
Bilavych H., Vlasii O., Savchuk B. Vplyv tsyfrovoi osvity,dystantsiinoho navchannia na rozvytok rukhovoi aktyvnosti ta zdoroviazberezhennia zdobuvachiv osvity [The impact of digital education, distance learning on the development of physical activity and health care of students.]. Molod' i rynok. №11-12 (197-198), 2021. S. 50. (in Ukrainian)
Vadziuk S.N., Ulianytska N.Ia., Bielikova N.O., Indyka S.Ia., Sopiha M.O. Porushennia zorovykh funktsii u pidlitkiv z emetropichnoiu refraktsiieiu pry vizualnomu kompiuternomu navantazhenni ta yikh vidnovlennia [Violation of visual functions in adolescents with emmetropic refraction during visual computer load and their recovery]. Fiziol. zhurn., 2018, T. 64. № 5. S. 47. (in Ukrainian)
Hozak S.V., Yelizarova O., Parats A., Diuba N., Stankevych T. Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia shkoliariv 1–11 klasiv pid chas pandemii COVID-19 [Peculiarities of distance learning of schoolchildren 1–11 classes during the COVID-19 pandemic]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia "Pedahohichni nauky". Vypusk № 3.2020. S. 14. (in Ukrainian)
Dribas, S., Pinska, O., Datsenko, O. Osoblyvosti orhanizatsii vykladatsko-studentskoi vzaiemodii v umovakh dystantsiinoho navchannia [Peculiarities of the organization of teacher-student interaction in the conditions of distance learning.]. Psykholohiia: realnist i perspektyvy. Zbirnyk naukovykh prats Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu. 2021. №16, S. 56-62. (in Ukrainian)
Zemlianska O. V., Tretiakova L. D., Prakhovnik N. A., Semenenko R. Yu. Vplyv dystantsiinoi formy navchannia na psykhichne ta fizychne zdorov‘ia studenta [The influence of distance education on the mental and physical health of the student]. Enerhozberezhennia ta promyslova bezpeka : vyklyky ta perspektyvy : nauk.-tekhn. zb. : materialy III Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Kyiv : Osnova, 2020. S. 280–286. (in Ukrainian)
Kalynychenko I.O., Kolesnyk A.S., Shchapova A.Iu. Stan zdorovia ditei 6–7 rokiv u dynamitsi navchannia u pochatkovii shkoli [The state of health of children aged 6–7 years in the dynamics of learning in primary school]. Ukrainskyi zhurnal medytsyny, biolohii ta sportu. 2020. 5,1 (23). S. 250-255. (in Ukrainian)
Maslova O.V., Shakhlina L. Ya-H., Bohdanovych L.V., Kolomiiets T.V., Hopei M.M. Reaktyvnist orhanizmu shkoliariv v umovakh dystantsiinoi formy navchannia yak endoekolohichnyi pokaznyk rivnia yikhnoho zdorovia [The reactivity of the body of schoolchildren in the conditions of distance education as an endoecological indicator of their health level]. Sportyvna medytsyna, fizychna terapiia ta erhoterapiia. № 2, 2022. S. 59-64. (in Ukrainian)
Syrovatko Z.V., Yevremenko V.M. Vplyv dystantsiinoho navchannia na rukhovu aktyvnist studentiv [The effect of distance learning on students' motor activity.]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Vypusk 3K (147). 2022 S. 363. (in Ukrainian)
Tabaliuk T.A., Vavryshchuk A.S., Hukaliuk I.O., Tabaliuk A.M. Vplyv virtualnoho trenuvannia Vivid Vision (SShA) na zorovi funktsii shkoliariv z miopiieiu slabkoho stupenia [The effect of virtual training Vivid Vision (USA) on the visual functions of schoolchildren with mild myopia]. Arkhiv oftalmolohii Ukrainy. Tom 10, № 3, 2022. S. 61-64. (in Ukrainian)
Kharchenko L. B., Plyska O.I., Hrusha M. M., Shkrobanets I. D. Vyznachennia hostroty zoru ta kontrastnoi chutlyvosti v riznykh vikovykh hrupakh shkoliariv [Determination of visual acuity and contrast sensitivity in different age groups of schoolchildren]. Ukrainskyi zhurnal medytsyny, biolohii ta sportu. 2020. Tom 5, № 1 (23). S. 230. (in Ukrainian)
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.